Nevøerne kan stadig

Jeg var blandt de 110.000 mennesker som tilbage i 2004 købte Nephew‘s gemmebruds album “USA DSB” og har været glad for det lige siden. Bl.a. har jeg været glad for det tekstunivers, som Simon Kvamm og co. har bidraget med og har dermed været med til, at flere danske bands er begyndt på at synge på – dansk. Også selvom, der har været en finurlig sammenblanding af dansk og engelsk på det nu forrige album, har det åbnet manges øjne for, at man sagtens kan synge på dansk. Selv syd for den danske grænse, har tyskerne taget pænt imod nevøerne fra Århus.

Nu er det så Nephew-tid igen med albummet “Interkom – Kom Ind”. Et album, som helt klart har mere bid end det forrige, hvor der er blevet mere plads til udelukkende danske tekster, hvis man ser bort fra nogle få steder. Desuden er det blevet mere klart, hvor Nephew har deres musikalske inspiration fra, hvilket de heller ikke har noget ønske om at holde skjult for omverden. På trods af et noget mere mørkt univers, virker det nye album helt klart som en mere helstøbt produktion, som drengene helt klart kan være stolte af. Det samme er jeg…

2 responses to “Nevøerne kan stadig

  1. Jeg er stadig lidt i tvivl om jeg skal smide penge efter deres koncert i KB Hallen, men det ender jo nok med at jeg gør det alligevel 😉

  2. Det må jeg indrømme at jeg ikke er 🙂 Ud at dømme på skæring nummer, bliver det noget Depeche Mode-præget, hvilket jeg intet har imod – tværtom…

Skriv et svar

