Guitarsolo efterlyses

Hvor er den blevet af – guitarsoloen? Det er efterhånden længe siden, jeg har hørt en ordetligt på de albums, som jeg køber på trods det er rockmusik, der er tale om. Når jeg laver en liste over de guitarsoloer, som jeg bedst kan lide, drejer det sig om albums, som har en del år på bagen med undtagelse af et enkelt med Iron Maiden.

Sådan ser min top-ti liste ud over de guitarsoloer ud, som jg bedst kan lide:

(1)Deep Purple: Smoke on the Water
(2)Pink Floyd: Comfortable Numb
(3)Guns´N´Roses: Sweet Child of Mine
(4)Iron Maiden: These Colour’s Don’t Run
(5)Pink Floyd: Sorrow
(6)AC/DC: Thunderstruck
(7)Stryper: To Hell With the Devel
(8)Eagles: Hotel California
(9)Led Zeppelin: Stairway to Heaven
(10)Guns’N’Roses: Paradise City

[Youtube=http://www.youtube.com/watch?v=rXUSJP9zG0s]

Her er en god guitarsolo…

One response to “Guitarsolo efterlyses

  1. Pingback: » Top 10: Udenlandske Albums fra 70′erne og 80′erne M-ALO’s Monologer: Om alt og intet, og hvad derimellem hører!

Skriv et svar

