Den indre jyde

I forgårs var jeg hjemme og besøge mine forældre, som ikke bor så langt væk. Denne aften kom vi til, i forlængelse af TV-serien Matador, at snakke om familiens aner. Her kom det bl.a. frem, at en af min oldeforældre stammede fra Vorgod ved Herning. Så, nu har jeg da fundet ud af, at jeg åbenbart også har jyske aner…

5 responses to “Den indre jyde

  1. Det har langt de fleste danskere vist.. hvad enten de vil være ved det eller ej.. 🙂

  2. Mange gange tillykke med opdagelsen 🙂 Det er noget du kan være stolt af, selvom det er fra området omkring Herning…

  3. Og ca. 140 år siden 😉

  4. Jeg vidste bare, at der der er et godt (jysk) menneske gemt i dig :o)

    /Leif – er selv jyde som du nok kan regne ud :o)

  5. Jeg trods alt “kun” 1/16 jyde, så de aner må være noget udflydende…

Skriv et svar

