De oversete

I slutningen af 70’erne poppede en masse film frem oven på succesen med Star Wars. Desværre er mange af filmene ret oversete i de danske butikker knapt 30 år efter. Hvis man ser bort fra det lidt kiksede tøj, dårlige lyd og billede, har de deres charme og berettigelse. En af mine egne farvoritter er The Black Hole fra 1979, der en pandang til Star Wars fra Disneys side med musik af John Barry.

Første gang jeg stiftede bekendtskab med The Black Hole dengang, hvor jeg var barn, hvor jeg havde en bog med billeder fra filmen med tilhørende tekst.

Nu, næsten 30 år efter har jeg langt om længe fået set filmen, hvilket var en sjov nydelse set i lyset af filmens alder. Blandt stjernerne kan nævnes Anthony Perkins, Robert Forster og Maximilliam Schell.

Skriv et svar

