En perfekt dag – og dog

Dette indlæg skulle ellers bruges til at skrive om en hyggelig eftermiddag/aften hos Klit, der langt om længe kunne holde housewarming. Turen frem og tilbage blev gjort på cykel (1½ time hver vej og uden nogen brug af doping) , da vejret var helt perfekt og næsten ingen vind. Selve eftermiddagen var hyggelig og familien Klit havde besøg af familie, venner og nogle af os bloggere.

Den ellers så perfekte eftermiddag/aften slutter, da jeg kommer omkring kl. 20, sætter cyklen om i gården bag ejendommen, hvor jeg bor. Da jeg er på vej ud til porten, som man skal ud af, ser jeg en stor bred, næsten skaldet med hår på siden af hovedet, 35 – 40 årig, rockerligende type begå indbrud mod en taxi, der holder ovre på den anden side af gaden. Han har ikke hjelm på og kører på en knallert eller scooter ligendende tingst. Da jeg får øje på ham, kigger han over på mig og kører væk med det samme.

Næsten henne ved porten kommer viceværten i ejendommen rundet om hjørnet ude fra gaden og spørger, om jeg har set, hvad der sket? Det har jeg jo, og vi går begge over til taxien, som køres af en af dem, som bor i opgangen. Mens jeg ringer til centralen for at fortælle, hvad der er sket, får viceværten fat i chaufføren.

Efter ca. 20 minutter kommer politet, vi fortæller dem, hvad der er sket. På trods af, at der er mange hjemme i området, er der ikke ret manger, der overhovedet reagerer på det skete. Måske er det bare mig, der har hang til at være utilfreds eller, er vi bare for dårlige til at hjælpe hinanden, når der sker noget uret mod andre?

4 responses to “En perfekt dag – og dog

  1. Hmm, ja, vi er nok for dårlige til at hjælpe hinanden. Folk er nok også lidt bange for rockere?!

  2. Personligt tror jeg ikke vedkommende var rocker. Det var mere for at beskrive, at han var stor, kraftig og næsten skaldet😉

  3. Enig med Mikael – vi er for dårlige til at hjælpe – bedre til at brokke os – og bange for at blive blandet ind i noget. Jeg er ikke spor bedre selv. Har ingen forslag til, hvordan vi kan blive bedre.
    Godt, at du og naboen fik fat på politiet og centralen!

  4. @Conny: Når beboere i et område, der er ramt er kriminalitet begynder at stå sammen, begynder kriminaliteten som regel at falde meget hurtigt. Det sværeste er dog, at tage sig sammen til at begynde at gøre noget ved problemet.

Skriv et svar

