Tur de Struer

Sikken en weekend – da jeg ikke skulle på Roskilde Festival i denne omgang, da jeg var for sent ude mht. til at købe billet dertil, gik turen i stedet til Struer, hvor nogle af mine venner er flyttet til for lidt mere end en måned siden.

Dog startede vi med at mødes i Herning af alle steder, da der var landsskue i weekenden, hvilket kunne være meget sjovt at se. Hér var både køer, heste, kaniner, traktortræk, Mek Pek, maskiner og en masse andet spændende at se på.

Bøffer på vej

Mek Pek - mest for børn...
Traktortræk -  mest for mænd og drenge i alle aldre...
Ud over dette, var der også mulighed for at flyve en tur med helikopter over Herning og nærmeste omegn. Da jeg ikke havde prøvet en sådan maskine før, var der ingen betænklighed fra min side på trods af højdeskræk. 300 kroner fattigere, steg jeg ombord sammen med to andre og piloten. Selvom turen kun tog ca. 10 minutter, var der et fantisktisk skue ud over den jyske hede med Herning som midpunkt. Faktisk var det muligt at se Vesterhavet ud i horisonten. På vej til landing fik vi også set en flyvende ko – dog i form af en ballon – som fløj lige forbi os. Piloten fortalte også undervejs en historie om et par unge fyre, som var inviteret til Fest i Skagen, som lejede helikopteren med pilot for den nette pris af 25.000 kroner…

Så skal der flyves helikopter...

Resten af lørdagen var hyggens tegn med grill i haven og fodbold på TV.

Søndag drog vi til Klosterheden, hvor det blandet andet er muligt at se bævere. Dem så vi ikke så mange af, men til gengæld fik vi spaseret en flot tur rundt om Møllesøen nogen lunde midt i Klosterheden, hvor der er en fantastisk natur. Efter nogle timer derude, gik turen tilbage til Struer, frokost og hjemtur for mig.

Klosterheden...

Og nej, jeg har stadig ikke set noget af årets tour…

[Youtube=http://www.youtube.com/watch?v=eh_l44rQybQ&eurl=]
Klip fra helikopterturen…

3 responses to “Tur de Struer

  1. godt at se du har fået noget godt ud af Jydeland

  2. Jeg må til at få lært sproget, når jeg tilbringer så meget tid derovre😉

  3. Pingback: Gået under jorden « ::: Maltesen :::

Skriv et svar

