Mig og Wikipedia

Den sidste uge har jeg gået og skrevet ord ned et helt andet sted end, hvor jeg nu plejer at dele mine ord, ideer og tanker , da jeg har været forbi Wikipedia. Egenligt startede det bare med, at jeg gerne ville forfatte en artikel om Petra, som jeg gjorde opmærksom på i det tidligere indlæg. Det har så bare medført, at jeg på en god uge har startet godt 32 artikler op med flere på vej.

Nogle er, som Petra, startet pga. interesse, mens andre er kommet til, fordi de på en eller anden måde realiterer sig til den artikel, som jeg har forfattet. Dermed breder det sig, skidtet.

I forhold til, hvor jeg ellers skriver noget, kan alle og enhver gå ind og rette den pågældende artikel, som man har forfattet på Wikipedia. Det er både godt og skidt, fordi artiklerne på den måde kan blive bedre ved, at alle kan rette dem til, hvis der er fejl og/eller ændringer i den pågældende artikel. Skidt er det, fordi nogen kun er ud på at udøve hærværk på artiklerne, som andre bruger tid på at forfatte. Heldigvis kan der rettes op på meget af det, som bliver udelagt, da den danske udgave af Wikipedia har nogle personer, som sidder som administratorer og i sidste ende kan de bandlyse dem, der bliver ved med at udøve hærværk.

Kig evt. min personlige side og se de artikler, som jeg har oprettet på Wikipedia (more to come…)

2 responses to “Mig og Wikipedia

  1. Flot, flot, flot. Jeg har lige skimmet artiklen om Petra – og den var lang! Og meget veldokumenteret. Hvis jeg var Petra-fan, ville jeg da blive superglad over at finde en så god artikel om bandet. Alt på et sted kan man vist sige.
    Keep up the good work🙂

  2. Og så er den endu ikke færdig😉

Skriv et svar

