Efterlysning

I mandags omkring klokken 15.30 på vej hjem fra arbejde, var jeg faktisk ude for noget rigtig grimt. Efter at have været i Superbest på Søndre Fasanvej i Valby, kørte jeg op til lysreguleringen Søndre Fasanvej og Valbylanggade for at tage turen op af Valby Bakke, dreje til højre ved Jesuskirken og forsætte til Banevolden og den vej, så jeg kunne komme ind til byen og hjem.

Men, kort før lysreguleringen Valby Langgade og Gammel Jernbanevej, hvor der er rødt lys for mig, skal jeg uden om en taxi, som holder helt inde vej vejkanten udfor Amagerbanken i Valby Langgade og op til den trafik, som stadig holder for rødt, da der er grønt for dem, som kommer fra Gammel Jernbanevej.

Selv overhalningen går fint – lige til jeg er ud for taxiens køler (altså foran den). Der starter chafføren taxien og kører lige op i baghjulet på mig, så baghjulet krøller mere eller mindre helt sammen. Heldigvis for mig, reagerer mine reflekser så hurtigt, at jeg får sat en fod på taxiens køler, så jeg kan få sparket min cykel frem og ind mod fortovet og dermed væk fra taxien.

Taxien reagerer bare med at køre væk fra gerningsstedet i retning mod Carlsberg og i retning mod…? Heldigvis var der to kvinder i en rød bil på den anden side af vejen, som så det hele og fik skrevet taxiens nummerpladen og id-nummer ned. Desværre fik ingen fat i, hvilket selskab taxien kørte for. Og det er her I andre kan være behjælpelige:

Ser du en taxi med nummerpladen HX98470 og id-nummer 0335, så skriv taxiselskabets navn ned og send det til mig, så jeg kan aflevere det hele til politiet.

12 responses to “Efterlysning

  1. Ikke for at være grov – det er en trist historie – men politiet kan vel finde frem til bilen, når du har nummeret.

  2. Nu er det ikke kun et spørgsmål om lovligt/ulovligt, men også et forsikringsmæssigt spørgsmål, hvor min cykel blev ødelagt. Og her vil jeg meget gerne frem til, hvilket taxiselskab er ejeren bag den pågældende bil.

    Ud over nummeret, vil politiet også meget gerne have den slags oplysninger, hvis den bil nu skulle have ulovlige nummerplader på. Det sparer også dem for en masse arbejde.

  3. Mr actionpacked! Godt du ikke kom til skade…🙂

  4. Den form for action kan jeg godt være foruden, selvom jeg er i familie med landets to mest kendte stundtmænd😉

  5. Pingback: ::: Maltesen ::: » Blog Archive » At cykle derudaf

  6. Jeg forstår ikke at du ikke blot straks rettede henvendelse til politiet, det er jo ingen sag at finde en hvilken som helst bil, når man har såvel registreringsnummer som tilladelsesnummer.

    Hos Storkøbenhavns taxinævn kan du fremsende en klage over pågældende fører, det er intet problem, og i taxibranchen som sådan er der vel næppe nogen der vil holde hånden over sådan et fjols, så der er andre kanaler, end at efterlyse en taxi via en hjemmeside, og disse muligheder havde nok været bedre.

    /Søren H. Nicolaisen, medl af STFF, og redaktør af http://www.taxinyt.dk

  7. Grunden er, at jeg gerne vil være helt sikker i min sag at have fat i den rigtige taxichaffør før jeg går til politiet med min klage over det pågældende fjols.

    Storkøbenhavns Taxinævn har jeg ikke den store tiltro til, da jeg og nogle kollegaer har en sag liggende fra før sommerferien, som vi intet har hørt fra i en anden forbindelse, hvor et taxiselskab ikke ville sende én stor vogn efter en hyggelig tur i byen, da selskabet åbenbart mente, at den tur som vi skulle på var alt for kort til, at de gav at sende vognen.

  8. Jamen så må man jo rykke Taxinævnet, de er offentlig forvaltningsmyndighed. Om et bestillingskontor vil sende en stor vogn eller ej kan der jo altid være diskussion om, men er turen meget kort, ville det måske alligevel have været hensigtsmæssigt at sende to små i stedet. Taxametret i en storvogn starter på kr. 90, mod kr. ved en bestilt tur, så to små vogne kunne let have været billigere, eller måske kun en bagatel dyrere end 1 stor, og da antallet af store vogne er ret begrænset, kan det jo være forklaringen, uden at jeg dog skal kunne gå yderligere ind i den sag.

    hej fra Søren

  9. …. og var I, i byen kunne det måske endda have betalt sig bedre at praje et par små vogne på gaden, hvor taxametret “kun” starter på kr. 19, mod STADIGT 90 kroner for store vogne, uanset de er bestilt eller prajet på gaden.

  10. forrige indlæg skulle der have stået “mod 32 kroner ved en bestilt tur”. Beklager fejlen

  11. hejsa ved ike om du har fåde løst dit problem ellers er der noget der heder taxa nævne i kbh de kan oplyse dig om det du søge ved og give den det numer der ståd på den grønde plade på bilen eller reg nr
    håber det kan hjælpe dig

  12. @Alle Schluter: Jeg har prøvet at gå den vej, men har intet hørt fra dem. Og det samme gælder i en anden sag som nævnes under kommentarene…

Skriv et svar

