Tanker 2

Som tidligere beskrevet har jeg gjort mig nogle tanker omkring den kirke, som jeg lige pt. kommer i. Der nævnte jeg noget om, at der var folk, der kom i menigheden, der var på vej til at blive presset ud, da nogle andre gerne ville have rykket nogle af aktiviteterne fra onsdage til søndage efter gudstjenesten.

På sin vis er der en vis ræson i, at samle aktiviterne, hvis man ikke er så mange. Men, hele forløbet fra december måned sidste år, hvor menighedens visionsgruppe, der også fungerer som ledelse, lancerede hele projektet, har gjort det mindre sjovt for nogle mennesker, herunder mig selv, at komme i menigheden. For mit eget vedkommende drejer det sig om, at jeg blandt andet arbejder i weekenden, jeg besøger venner i den anden ende af landet i weekenden og det er som regel også der, jeg ser resten af min familie. Faktisk har jeg merer end rigeligt at foretage mig i weekenderne og ser derfor ikke rigtig nogen grund til at rykke rundt på tingene på den måde.

Hvis det ligefrem får mig til at fremstå som en, der har noget imod forandringer, så lad mig lige slå fast – det har jeg ikke, så længe dem, der burde fremstå som ledelse også lytter til de problemer, som nogen måske tumler med, når der sker større forndringer i den menighed og reagerer på problemerne, så ingen føler sig overset.

Jeg har besluttet mig for at jeg på ingen måde vil fremstå som en sur stodder oven på forløbet, selvom jeg ikke ligefrem kan se, hvorfor Gud har bragt dette kaos ind over mig. Faktisk er jeg godt gammeldags sur på Ham, men jeg har en tiltro til, at Han har en løsning.

En af de løsninger, som jeg lige pt. kigger efter, er en ny menighed, da det er gået op for mig, at den nuværende ikke bliver løsningen for mig. Heldigvis ligger der en række gode kirker og menigheder lige her i kvarteret, som jeg vil bruge tid på at tjekke ud, da deres måde at praktisere kristendommen på, ikke ligger så langt fra min. Faktisk ligger der en god folkekirke lige 2 minutter fra min gadedør og en apostolsk frikirke 5 minutter fra samme gadedør. Og lidt længere væk ligger også et par kirker, som også vil blive tjekket ud ud i den nærmeste fremtid.

En anden løsning er, hvordan jeg får taget afsked med den nuværende menighed efter næste onsdag, når det er sidste gang der bliver holdt Fællesskabsaftner om onsdagen. Jeg har tænkt mig at komme med et indlæg, hvor jeg vil gøre opmærksom på de problemer, som jeg selv har lagt mærke til under hele processen. For jeg må indrømme, at ledelsen desværre ikke har ofret megen tid på de problemerne på trods af, at flere har gjort opmærksom på dem. Det medvirker til, at der bliver skabt en dårlig stemning og folk bliver sure på hinanden.

Hvor jeg ender henne, aner jeg ikke på nuværende tidspunkt, men der må gerne blive bedt for, at jeg må komme et sted, hvor jeg er glad for at være fremover.

3 responses to “Tanker 2

  1. Nu er jeg ikke troende, så ligefrem at bede for dig vil jeg ikke indlade mig på.
    …Men krydse fingre for dig, det kan jeg da!

  2. Også herfra krydses der fingre. Jeg er imponeret over dit engagement.

  3. Det er skam tilladt at krydse fingre🙂 Tak for den respons, som jeg har fået tilbage på bloggen og på mail. Det luner alt sammen.

Skriv et svar

