Kampen om et fortov

Selv på en regnvåd søndag, der tilfældigvis også er den første dag i sommertiden, kan der blive brug for at handle lidt ind efter kirketid. Så på vejen hjem lagde jeg turen forbi den nærmeste Fakta Q, der har åbent om sødagen. Desværre var deres sortement noget begrænset grundet indkøbslystne københavnere. Derfor måtte jeg æde det sure vejr i mig og videre til den nærmeste Døgn Netto. Uden for butikken er der et meget smalt fortov, som butikken åbenbart har lagt beslag på, for det kan være mere end svært at komme forbi, uanset om man er normalt gående, synshandicappet eller har en eller anden form for fysik handicap. Mellem butikken og fortovet er der smalt område af brosten, som cyklerne har beslag på.

Da jeg gjorde en ansat i butikken ommærksomt på problemet, gik han udenfor og næsten nænsomt flyttede han pallen med varer, så den kom til at stå snorlige. Da jeg spurte vedkommende ansatte, om fortovet ikke var til de gående, fik jeg at vide, at det var hans butikchef, der havde instrueret dem i, at varene godt måtte stå der.

Døgn Netto på Chrismas Møllers Plads har lagt beslag på fortovet...

Som den meget nysgerrige person jeg nu engang er, har jeg rettet henvendelse til Netto for at høre, om det nu passer. Og er spændt på deres svar…

Fortsættes…

3 responses to “Kampen om et fortov

  1. Hej Maltesen
    Prøv lige at gå ind på min blog og tryk på linket på din kommentar.
    Du skal nok skrive http osv for at undgå det.

  2. Fy for en netto-brøler. Der kommer førerhundene da på arbejde!
    Jeg er sikker på, at Netto ikke kan få lov til det. Mod gode ord og betaling kan de nok få lov til at stille varerne klods op ad facaden.

  3. Hej Klit.

    Har lige bemærket det med linket.

    Nogen gange kan det godt betale sig, at have en mobilos med kamera indbygget på dagen😉

    Da jeg skrev til dem, lavede jeg ind cut&paste fra bloggen med henvisning til billedet, så de kan se beviset…

Skriv et svar

