Stafetleg

Nu er stafetten nået til mig og jeg vil gerne berette om 4 forskellige ting i forskellige kategorier også kaldet “the four mené”, som jeg har foretaget mig på nu 34. år:

1. Fire jobs som jeg har haft:

1. Avisbud, hvor jeg delte Berlingske Tidende, Politiken, Jyllands-Posten og BT. og Ekstra Bladet ud til de nyhedshungrene danskere. Fedt om sommeren, hvor det er skønt at suse op og ned af villavejene. Sur røv, når himmel og jord står i et. Desuden møder man også en masse hyggelig mennesker på sin vej og en enkelt ræveunge, som fuldte mig på vej ude på Islands Brygge.

2. Postbud, hvor jeg delte alverdesn post og reklamer ud til hr. og fru Danmark i deres villaer og etageejendomme. Sjovt nok har jeg gået med post dé, hvor jeg selv bor uden at vide, at jeg en skønne dag skulle bor samme sted.

3. Smed var jeg en enkelt sommer inden jeg skulle igang med studiet.

4. Social- og sundhedshjælper har jeg arbejdet med både som ferieafløser og årsvikar inden jeg fandt ud af, at det ville jeg gerne fortsætte med. Og det arbejder jeg så stadig med den dag i dag…

2. Fire film, som jeg kan se igen og igen og igen:

1. Pulp Fiction er en af verdens sejeste film – nogensinde. Sådan er det bare for, hvor kan man ellers høre en filosofisk diskussion omkring “Le Big Mac”?

2. Termenator 2 – Judgement day eller T2 fordi jeg blev helt rørstrømsk da Arnaold som robot blev nedsænket i det flydende metal og døde… Seriøst, hvem ellers end James Cameron kan brænde mere end 1 millard af på en rendyrket actionfilm og vinde et hav af Oscars??

3. Fahrenheit 9/11 er godt nok en dokumentarfilm, hvor Michael Moore igen udstiller amerikanerne på en humoristisk og lidt grotesk måde. Nå ja, så var der lidt om noget samarbejde mellem USA og en hr. Bin Laden…

4. The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy er en lidt underforstået film for dem, der har læst bogen. Har man det, er humoren dejlig sort og grotesk…

3. Fire steder, hvor jeg har boet:

1. Hjemme hos mine forældre. Her boede jeg de første 22 år til jeg havde gået i gymnasiet og været to efterfølgende år på højskole (det kommer jeg tilbage til).

2. På Krogerup Højskole over for Louisiana i Humlebæk, hvor de Radikales nuværende landsformand var forstanner på det tidspunkt.

3. Rødding Højskole i det sydlige Jylland på vejen mellem Esbjerg og Fredericia er Danmarks ældste og verdens første højskole overhovedet. Her hørte jeg for første gang The Sandmen live i Rødding by.

4. Min nuværende matrikkel på Amager igen. Her har jeg boet de sidste 9 år og har det fint med det med Amager Centret, Holmblads Gade og det lokale bibliotek tæt på.

4. TV-shows, der bare skal ses:

1. Clemtet Direkte. Underholdning på et meget højt plan. Skal opleves.

2. Go’aften Danmark. Underholdning og jounalistik med kant og humor.

3. Jersild og Spind. Selvom jeg ikke på nogen måde kan klare Henrik Qvortrup (dog ikke på samme måde, som Mads Mikkelsen, forståes), ser jeg gerne, hvordan man kan spinde andre.

4. Go’morgen Danmark. Følger med, når jeg ser nyhederne om morgen de dage, hvor jeg har fri fra arbejdet.

5. Fire sites, som får mit besøg hver dag (næsten):

1. Berlingske Tidende, hvor jeg følger de seneste nyheder.

2. Google, hvor du kan finde det meste af alt mellem himmel og jord – på nettet…

3. Flickr, hvor man kan se, hvad andre har taget af billeder, som viser livet og øjeblikket her og nu.

4. Filips Kirke, er kirken, hvor jeg kommer til møder.

6. Fire steder, hvor jeg gerne vil være lige nu:

1. Bruxelles, som jeg var i tilbage i oktober sidste år. Europas hovedstad, hvor de store beslutninger bliver taget. God mad og gode øl i lange baner. Kun en times flyvetur væk…

2. Seattle, hvor jeg har haft familie. Gode minder, lang flyvetur og skøn natur og dejlige mennesker.

3. Holstebro på kanten mellem Vest- og midtjylland, hvor mine gode venner bor.

4. Hos mine forældre. Det er altid skøn at komme hjem og besøge mine forældre.

7. Fire bloggere, som nu er blevet tagget:

1. Carsten, som er en god ven gemmen de sidste 11 – 12 år, der skriver meget om kirkelivet. Lad os få mere ud på nettet.

2. Børge Klit Johansen, der er tidligere landssekretær for partiet og en dejlig person.

3. René, som er en tidlligere nabo i ejendommen, hvor jeg bor.

4. Mikael, der godt nok ikke har blogget siden december 2005. Men, tagges skal han bare for vi vil så gerne vide noget mere om Mikael…

4. Carsten, der er en gæv jyde og fortæller.

Faklen er hermed givet op til de fire næste, der skal tagge…

2 responses to “Stafetleg

  1. Når nu det ikke blev mig, der taggede dig først, er det godt nok, det blev betty, som jeg også læser.
    Og så blev jeg glad, da jeg læste din beretning. Min datter går nemlig på Krogerup lige nu – og som hun selv siger “Det er meget bedre, end jeg havde håbet på!”.
    Studieturen til Istanbul er dog blevet ændret til Budapest – i næste uge.
    Hun skal også med på Kinaturen efter højskoleopholdet.

  2. Det må så blive næste gang…

    Da jeg gik på Krogerup, var vi i Pragh i en uge, hvilket var en kanon oplevelse af de store. Især fordig Søren Bald (landsformand for de Radikale) er en fortæller ud over det sædvanlige.