Gamle mænd rocker

Kan gamle mænd rocke? Hvis spørgsmålet falder på gruppen Toto, som har leveret stribevis af sikre hits uden at gå på kompromis med kvaliteten, så er spørgsmålet helt klart ja. I tirsdags var jeg for første gang til koncert med en gruppe, der kaldes verdens bedste studieband. Da Toto fik hæftet denne etikette på sig var det fordi, deres plader var mere spændende end koncerten, som mest om alt mindede om en jamsession i studiet.

Her næsten 30 år efter i Valbyhallen gik Toto på scenen og leverede sange, nye som gamle, i en sikker stil, mens publikum, der både bestod af mennesker, som er vokset op med gruppen og helt unge fans, bare nød 2½ time i selskab med Simon Phillips, Bobby Kimball, Steve Lukather, Mike Porcaro og Greg Phillinganes. Hvis nogen skulle savne David Paich, som har stået bag nogle af gruppens største hits, er han blevet hjemme i staterne grundet sygdom i familien. “David Paich er stadig med i gruppen”, som Steve Lukather nævnte det under koncerten i forbindelse med præsentationen af musikkerne.

Selvom jeg ikke har nogen reference til, hvordan en Toto-koncert skal være, vil jeg dog give gruppen 5 ud af 6 stjerner for en kanon aften i Valbyhallen.

Steve Lukather fra Toto

6 responses to “Gamle mænd rocker

  1. Cool! Tak for reviewet. Ville ønske jeg selv havde været der, men sådan skulle det ikke lige være.

  2. Jeg er glad for at jeg fik overværet deres koncert i Valbyhallen 🙂

  3. Et Toto med Bobby Kimball tilbage i folden ville jeg også godt have overværet. Det var ligesom ikke helt det samme med Steve Lukather som forsanger 😉
    (Lukather så jeg i øvrigt solo for en del år siden på 5-øren).

  4. Bobby Kimball kan noget med stemmen, som Steve Lukather slet ikke kan – selvom han ikke er nogen dårlig sanger selv.

    Hvordan er Lukather solo?

  5. Jeg må indrømme at jeg synes han var meget kedelig at høre på… Dygtig, bevares! …men kedelig!

  6. Lyder ikke helt, som man er gået glip af det helt store 🙂

    En anden, der er gået solo og som jeg meget gerne vil høre live efter tiden efter Pink Floyd, er David Gilmour, som har begået et fremragende album, der blev udsendt i forbindelse med hans 62 års fødselsdag.

Skriv et svar

