Forbøn

Ind i mellem er det godt at få andre mennesker til at bede for at konkret emne, selvom de andre ikke nødvendigvis kender emnet personligt. Det jeg vil have til forbøn, er en helt konkret person som jeg har kendt. Vedkommende har før kommet i en kristen menighed og vokset op i et kristent hjem.

I dag har vedkommende, som her vil fremstå som Thomas, forkastet Gud og har bevæget sig ud på det, som man godt kan kalde den politiske højrefløj. Samtidig har Thomas i dag heller ikke megen kontakt til sin familiee, som naturligvis er nervøse for ham, og derfor savner ham meget.

Vi er nogle stykker, der kender Thomas’ fulde navn, men har ikke noget ønske om at hænge ham ud her i blogland af respekt for ham. Dog tror jeg på, at Gud udemærket ved, hvem der tænkes på i denne sammenhæng og vil derfor opfordre enhver kristen til at bede for Thomas.

6 responses to “Forbøn

  1. Bare rolig Maltesen. Hvis Thomas var med Dansk Front til demonstration forleden, så har han nok nu fundet ud af, at de ikke er de hurtigste knallerter på havnen. Hvis ikke han var til demonstration, så er jeg overbevist om, at han sagtens kan få et langt og lykkeligt liv – nøjagtigt ligesom de andre 98,3% af befolkningen i Danmark der har ‘forkastet gud’, men ikke har danskfront.dk som startside.

    Note: Tallet er grebet ud af den blå luft

  2. Hmm, om han lige var med der, skal jeg af gode grunde ikke kunne sige. Selvom flertallet af befolkningen efter statestikken har forkastet Gud, gør det jo ikke Gud mindre relevant. Personligt tror jeg på, at Gud er der uanset om vi fornægter Ham eller ej.

  3. Maltesen, jeg har tænkt længe over dit indlæg. Sådan noget som forbøn, det har jeg svært ved at forholde mig til. Måske fordi jeg ikke ved, hvad det egentlig går ud på; måske fordi det ligger langt væk fra min almindelige verden. Kunne du hjælpe en søgende sjæl, der prøver at finde ind til en form for religiøst ståsted, fx ved at henvise til bøger, websites el.lign., der forklarer forbøn.

    (- eller var indlægget møntet på en helt begrænset kreds af mennesker, der kender “Thomas”)

  4. Forbøn er at bede for en bestemt person uden at man nødvendigvis kender vedkommende, som f.eks. Thomas i dette indlæg. Fornavnet er reelt nok, men har valg ikke at skrive hans efternavn, da jeg som beskrevet ikke ønsker at hænge ham ud på nogen måde.
    At websites kan jeg henvise til JeusNet.dk, mens bøger om emnet kan jeg henvise til Bethesdas Boghandel i København ved Israels Plads.

    Håber det gav dig nogle svar på, hvad forbøn er.

  5. Tak for det. Henvisningerne ser gode ud – der er meget stof til eftertanke. Jeg har bare svært ved at forstå – eller acceptere måske – at der er kraft i bøn. Måske for en selv, men at de gode tanker inden i en selv skulle kunne finde hen til andre i nød….

  6. Der kan jeg kun anbefale at prøve…

Skriv et svar

