Jylland retur

Endnu en forrygende weekend i det jyske er overstået selvom det ikke blev til så meget med at male, som tidligere nævnt. Tilgengæld kom vi til Århus lørdag formiddag for at hente en sofa, som mine venner havde købt over nettet. Efter den var blevet købt og betalt og læsset i den bil, som var lånt af naboen, kørte vi tilbage mod Holstebro med et (kaffe)stop hos min kammerats bedsteforældre i Viborg inden vi drog videre tilbage, hvor vi var ventet med spænding, både af min kammerats hustru og deres hunde, så den nye sofa kunne blive indviet.

Tilbage i selve Holstebro spiste vi ude til frokost i en af de mange cafeer, som ligger i byen. Det specielle ved denne er, at den i det daglige bliver delvist drevet af personer med psykiske problemer i samarbejde med en kok. Bag selve cafeen, står selve amtet. Både maden og øllet på cafeen kan anbefales på bedste vis.

Derfra gik vi en tur ned på den førende pub i byen, hvor der er gode muligheder både for lokale øl, danske og udenlandske øl og selvfølgelig whiskey.

Selvfølgelig blev der også set håndbold på TV, selvom det endte med nederlag til det spanske mandskab (men heldigvis revange over kroaterne i søndagens kamp dagen efter:-))

Samme aften var vi blevet inviteret til fødselsdag hos naboen, der lige som min kammerat, er uddannet elektrikker uden at de bliver for nørdet, når talen falder på deres arbejde. Ejendommen som både mine venner og deres naboer bor i, er et byggeforeningshus, og det specielle ved et sådan hus er, at det er to huse, som er bygget sammen. På den måde lever man tæt op og ned af hinanden uden man nødvendigvis er til gene for hinanden. Desuden har begge par hunde, så der har de også noget til fælles. Naboens ene hund fylder bare noget mere end mine venners to gravhunde. De eneste der ikke ved dét, er faktisk gravhundene. Men, hvad gør det, når ens psyke er større end ens krop😉

Fødselsdagsfesten ankom vi til omkring 18.30 og for mit vedkommende var jeg først i egen seng igen klokken fem næste morgen (søndag). Selvom jeg personligt ikke kendte de andre ud over naboerne, faldt vi meget godt i hak både under middagen og senere på aftenen (natten), hvor vi var nogle stykker der tog ud i Holstebros natteliv.

Søndag blev der sovet længe – faktisk stod den først på hjemmelavet brunch klokken tolv, hvor vi bl.a. fik hjemmelavet leverposteg og rullesteg ud over det andet, som hører sig til en brunch. Resten af dagen er gået med afslapning og laven ingen ting ud over følge med i nyhederne på TV, som nok ikke overraskende for nogen, har handler om de verdenskendte tegninger af Muhammed, de medfølgende nedbrændinger af danske ambasader og håndhold (jeps, vi vandt bronche).

Natten til mandag skal tilbringes for TV, hvor TV2 viser årets og verdens største TV-show mellem Seahawks og Stellers. Hvis jeg skulle falde i søvn på sofaen, har jeg fået mine forældre til at optage kampen på DVD til mig, bare sådan i reserve. Som sagt hepper jeg på Seahawks, hvis nogen skulle være i tvivl…

Skriv et svar

