Reklamer med dialekt

Måske er jeg lidt sent ude med dette indlæg, meeen alligevel. Når man i dag tænder for sit TV på en reklamefinaseret TV-kanal, kan man næsten være sikker på at støde ind i en reklamespot, hvor der bliver talt med dansk dialekt. Tænk bare på reklamer fra Arla, Toyata, Canal Digital for at nævne nogle af dem, som lige pt. kører på de danske TV-kanaler. Om det “bare” er et forbigående modefænomen eller om det er benhård brand-tænkning fra firmaernes side, ved de bedst selv. Men, mærkelig værkstedshumor er det dog…

3 responses to “Reklamer med dialekt

  1. Det er da helt sikkert det sidste – behård brandtænkning. Det er en måde at sætte et brand ind i en kendt dansk kontekst, nemlig den småhyggelige konflikt, der altid hersker mellem jyder og københavnere. Den konflikt kender vi allesammen og den kan vi identificere os med. Vi føler os med andre ord hjemme i en meddelelsessituation hvor et givet brand er omdrejningspunktet.

  2. Jeg har også studset ved det. Det virker lidt tænkt, at man skulle tro reklamerne er mere troværdige fordi de snakker med jysk dialekt. Virker ikke på mig …

  3. Det samme her. Skal ikke købe bil eller for den sags skyld have parabol-TV. Og Arla-produkter køber jeg slet ikke…

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s