Det er en OM´er

Regeringens helt egen Brian har efter et års venten nu fået udgivet den meget omdiskuterede Kulturkanon, som det forventes danskerne skal kende til. Og efter at have kigget i Kulturkanon må jeg indrømme, at jeg ikke ligefrem føler mig specielt dansk, da jeg langt fra kender alle 108 værker. Tværtimod føler jeg mig noget fremmedgjort på langt de fleste områder, hvis vi lige ser bort fra film, populærmusik og så lige børnekultur. Kort fortalt er Kulturkanonen ikke andet end en udstilling af middelmådigheden for fuld udblæsning, da den er mere bagudstræbende end et udtryk for nytænkning. Og kommer Kulturkanonen til at få nogen indflydelse på fremtidens generationer, har vi et stort problem mht. nytænkning inden for kunstens verden.

Kulturminister Brian MikkelsenFoto: Klaus Holsting

Så Brian, det er en OM´er

Skriv et svar

