Forberedelse

Martin Luther

Om præsis 14 dage skal jeg holde oplæg om en af de største kirkefædre, som nogen sinde har levet i den kirke, hvor jeg kommer. Og ud over holde oplæg, skal vi også se den film, som udkom for 3 år siden. Dertil skal jeg have nogle spørgsmål til tilhørene…

5 responses to “Forberedelse

  1. Kan du ikke spørge om, hvorfor han var så sur hele tiden? Man bliver VIRKELIG i dårlig humør af at læse Luther. Jeg vil gerne vide, hvorfor han altid var så knotten. Spørg om det.

  2. Personligt synes jeg ikke, at Luther var sur – især ikke da han blev personlig kristen og vendte den katolske dogmatik ryggen. Kort fortalt handler det om, at han fandt nåden hos Gud.

  3. Spændende oplæg, men jo altså ikke synderligt relevant for kirkefremmede… Og det burde vel være enhver kirkes/fællesskabs/menigheds målgruppe… burde det ikke?

  4. Det ved jeg ikke – Luther har jo som person sat et vist præg på kirken, som vi kender den i dag. Hvis det ikke havde været for ham og dem, der støttede reformationen, var meget af det, som sker i en kirkehandling, været på latin i stedet for.

  5. Pingback: ::: Maltesen ::: » Æv

Skriv et svar

