Og sneflokke kommer væltende

Siden sidst i går aftes har sneen nærmest væltet ned i stimer, dog med et par timers ophold midt på dagen i dag.


Vejrsituationen i går aftes inden sneen fik overtaget…

På en normal dag kan jeg tilbagelægge strækningen mellem den hjemlige martrikel og arbejdet på omkring en halv time – vejret fik fordoblet det tidsmæssige forbrug på samme strækning, da cykelstierne i hjemkommunen stort set ikke er blevet sneryddet hele dagen modsat den kommune, hvor jeg arbejder.
Personligt har jeg intet imod vejret, som det ser ud lige nu uden for vinduerne. Jeg betragter det bare som en udfordring at komme frem mellem matriklen og arbejdet. Men, som skatteborger kan man vel godt forlange, at man kan kom nogenlunde helskindet frem uden at skvatte på bagdelen?


Vejret på arbejdet. Smukt ser det ud, men er ganske lumsk for trafikkanterne…

De eneste materielle problemer jeg har haft i dag, er min cykel, hvor låsen er gået i udu pga. sne og frost. Heldigvis opstod problemet først, da jeg skulle låse cyklen og dermed kunne gøre brug af den altid medbragte til lejligheden kædelås.
Tøj og sko er godt gemmenblødte, men kan heldigvis tørres, så det er klar til en dag igen i morgen iden jeg kan få en velfortjent weekend fri i det jydske med tilhørende nytårsfest

Og ca. 24 timer efter det først billede…

God nytår til alle.

Skriv et svar

