Av

Så skete det. Dagen i dag vil nok gå over i historien som værende den korteste arbejdsdag overhovedet. Da jeg var hos min 3. klient, ringende min leder til min få at komme over og assistere en kollega, der havde brug for hjælp til at få vedkommende ud af sengen og ud på badeværelset, så hun kunne i tøjet.

Jeg kom der over, hjalp min kollega med at få klienten ud af sengen og ud på badeværelset. Det skal lige nævnes, at klientens eneste søn også var tilstede på det givende tidspunkt.

Da vi skal igang med at vaske klienten, som vi er hos, sker udheldet for mig: Et styk løs gulvtæppe oven på et særdeles gladt parketgulv, får væltet mig omkuld, så mit venstre knæ får et kraftigt vred.

Mens jeg ligger på gulvet og prøver at sunde mig oven på faldet, kommer klientens søn til og tilbyder mig både urtete og kaffe. Ud af øjenkrogen kunne jeg se, at min kollega prøvede at sende klientens søn særdeles onde blikke, mens hun prøvede at finde ud af, hvor skadet jeg var.

Hurtigt fandt vi ud af, at det nok var smartest at ringe 112 og få mkig en tur over skadestuen, hvis der nu var sket noget alvorligt. Alt andet lige, skulle der også laves en skadesanmeldelse til arbejdet.

Imens jeg ventede siddende på klientens gulv med et godt ømt knæ, der siden skulle vise sig at være forvreddet, fik jeg både snakket med min leder og andre, som gerne skulle vide, at jeg var på var på hospitalet.

Efter hvad der føltes som meget kort tid, ankom ambulancen og samlede mig op og kørt mig på hospitalet. Her tilbragte jeg hele 4 timer med at stirre op i loftet, gå på toiletet og læse i en bog, som jeg heldigvis havde med i min taske.

Mine forældre fik jeg også fat i, da jeg bl.a. skulle have hentet min cykel, som stadig stod ude på arbejdet. Og desuden ville jeg også gerne hjem igen til mig selv.

Efter 4 timers venten, kom lægen og kiggede på knæet, hvilket tog lige omkring 5 minutter. Dommen lød på et forvreddet knæ og ikke noget brækket, som skal holdes i ro de næste par dage. Så jeg skal først på arbejdet igen på onsdag, hvis alt i knæet er, som det skal være.

Skriv et svar

