Jylland, hunde og venner

Den netop overståede weekend (fredag, lørdag og søndag), blev tilbargt i det jyske hos mine venner i Holstebro. Turen dertil startede allerede fredag formiddag, hvor jeg tog lyntoget klokken 9.56 med skift i Vejle, da turen mellem Vejle og Herning har været erstattet af busser de sidste 3 måneder, hvor Banedanmark
har foretaget udskiftning af banelegemet. Mod vanlig forventning, har skiftet mellem tog, bus og igen tog fra Herning til Holstebro, været yderst positivt de gange, hvor jeg har været på de kanter i den periode.

Ved ankomsten til vennernes matrikel, blev jeg stormende modtaget af ikke bare én, men tog hunde denne gang, da mine venner har købt en gravhund mere, så der nu er kommet endnu mere liv i huset, som nu består af mine to venner, katten Felix, gravhunden Mille og gravhundevalpen Ludvig.

Gravhundevalpen Ludvig

Resten af fredagen kom til at bestå af indkøb i den Lokal Bilka og hyggelig middag bestående af gris fra kummefryseren med tilbehør.

Lørdag startede tidligt, da den mindste hund skal luftet første gang klokken fem om morgenen. Heldigvis faldt jeg i søvn igen og vågnede så først, da klokken var nærmere halv otte.

Efter en velfortjent omgang morgenmad, fik vi mænd startet for bilen, da den både skulle vaskes og pudses. Da det var overstået, var formiddagen efterhånden gået og frokosten kunne indtages inden vi skulle videre til et julemarked oppe i Holstebro by . Under frokosten fik jeg prøvet noget helt nyt – hestekød! Hvis nogen ikke skulle have prøvet det før, kan det kun anbefales, da det faktisk smager godt. Selv for en lørdag var der ikke så mange til julemarked denne lørdag, nok mest på grund af vejret, der ikke gav megen anledning til julestemning.

Søndag var det igen tidligt op, da det var min sidste dag i Jylland i denne omgang og man skal helst opleve noget, når man er ude. Denne dag havde vi planlagt, at vi skulle til Vesterhavet ved Fjaltring Strand.

Fjaltring Strand

Ude os tre i bilen, var begge gravhunde med på turen. Hvilken nydelse det var for dem at løbe rundt på stranden uden snor på. Det var ganske sjovt at se den lille gravhund spurte rundt sammen med den noget større gravhund…

Efter strandturen kørte vi videre mod Møborg, hvor min kammerats hustru stammer fra, hvor vi blev inviteret først på kaffe og sidenhen også på frokost hos hendes forældre.

Efter frokost og et besøg på det lokalhistoriske arkiv, som drives af min kammerats svigerfar, gik turen så igen til Holstebro inden jeg skulle med toget mod København omkring klokken 14.00

Glemte jeg forresten ikke at nævne, at jeg fik høste årets første julegave, mens jeg var i Holstebro?

Skriv et svar

