Valgaften

Valgdagen på den lokale skole forløb denne gang uden de helt store problemer i forhold til forårets valg til Folketing, hvor en mand sprang nøgen ud af valgboksen for erklære ”ned med demokratiet.” Mellem klokken 09.00 og klokken 20.00 var 50.6 % af de stemmeberettede, som kunne afgive deres stemme i forbindelse til de to valg, forbi og afgive deres stemme. Relativt få ønskede kun at stemme til det ene eller andet valg, hvor et helt klart flertal ønskede at stemme både til Borgerrepræsentationen og Region Hovedstaden.

Ved valgbordet, hvor jeg sad, var knap 800 stemmeberettede personer forbi og afgive deres stemme, hvor jeg undervejs også blev interviewet af en journalistelev et par gange løbet af dagen, som skulle bruges til rapport omkring kommunalvalg, som ikke bliver udgivet.

Nu sidder jeg så sammen med en større flok Kristendemokrater på partiets Landskontor, hvor vi spændt følger aftenens resultater.

Update: Tilgengæld har jeg modtaget interviewet på mail, som jeg glæder mig til at læse.

Skriv et svar

