Det blev en bog

Jeg har, efter at have været inspireret til det, valgt at lave en anbefaling over de bøger, som jeg har læst i den seneste tid. Der er ikke nødvendigvis nogen rød linie mellem de listede bøger, ligesom rækkefølgen ikke nødvendigvis viser, hvilke bøger jeg anbefaler mest. Alle henvisninger på bøgernes titler er henvisninger til, hvor de kan købes. Desuden vil flere bøger blive listet på efterhånden som jeg får læst nogle flere.

Den komplette guide til galaxen er nok en af de mest syrede bøger, der nogen sinde er skrevet af en forfatter. Og så er bogen nok blandt de mest diskutere siden første bog blev udgivet. Man kan kun overgive sig til forfatterens skæve form for nysgerrighed over livet eller smide den fra sig i irritation.

En af verdenslitteraturens største klassikere nogen sinde og en af de morsomte, hvis man giver sig tid til historien. Sproget og eventyret gør, at man kun kan tvinge sig til at blive færdig med den.

Fagre nye verden er ganske tankevækkende set ud fra, hvornår den er skrevet og, hvordan nutiden er. Da jeg læste den, var jeg noget chokeret over, hvor meget af bogen, som i vores nutid, er blevet virkelighed.

Bogen er 5. bind i en serie på 7, som omhandler en mands forfølgelse af det onde. I forhold til de andre bøger i serien, foregår denne bog i fortiden og fortæller om, hvorfor historiens hovedperson er drevet af denne forfølgelse.

Skriv et svar

