Valgkamp om integration

Emnet integration fylder meget i den igangværende valgkamp i forbindelse med kommunnalvaglet landet over. Også i København, hvor Ventre‘s overborgmesterkandidat, Søren Pind, vil føre en “three strikes and you are out”-politik over for udenlandske statsborgere, som begår en eller anden form for kriminalitet.
Jeg undrer mig over, at en person som ellers hylder det liberale princip, om at at alle af lige for loven, i tide og utide, er hoppet med på det, som Dansk Folkeparti ellers står for i udlængdingedebatten. Er det ikke gået op for Søren Pind og resten af Venstre i Københavns Kommune, at lige netop dette hører til i landspolitik? Hvad vil man gøre over for danskere, som begår den samme form for kriminalitet? Udvise dem til Bornholm eller andre udkantsområder i Danmark?

Mandag d. 31. oktober kan jeg og andre, som undrer sig over Venstres integrationspolitik, forhåbenligt få svar på vores spørgsmål, når Toga Vinstue kl.20.30, hvor man også kan få svar på en bedre integrationspolitik frem for den, Venstre vil føre ud i livet. Her vil jeg være blandt paneldeltagerne. Hvis man undrer sig over, hvor mit navn er, så er det fordi jeg er stand-in for vores spidskandidat denne aften.

Skriv et svar

