Hvem er jeg?

Ind i mellem kan det være sundt at sætte sig ned og fundere over, hvem man selv er i forhold til Gud. I den netop overståede weekend, var jeg på lejr samme med de andre unge fra Filips Kirke over emnet “Nådegaver”. Om lørdagen havde vi besøg af Åse Larsen, der er gift med Erik Hviis Larsen fra Bethlehemskirken på Nørrebro, som havde emnet “Motivgaverne”, hvor vi bl.a. skulle finde ud af, hvilke gaver vi lå inde med fra Gud. Der var 7 forskellige gaver, som f.eks. “Barmhjertighed”, “Giver”, “Opmuntrer/formaner”, “Tjener”, “Lærer”, “Indsigt/Iagttager” og “Administrator”. Efter at have udfyldt de enkelte spørgsmål under de 7 forskellige gaver, fik jeg på en lar førsteplads “Tjener”, “Barmhjertighed” på andenpladsen og “Opmuntrer/formaner” på trejdepladsen, hvilket også passer godt i forhold til mit arbejde i hjemmeplejen, hvor jeg gør stor brug af mine gaver og ikke så meget i forhold til det kirkelige arbejde.

Sjovt var der slet ikke nogen, der havde “Lærer” som motivgave på førstepladsen, mens der var rigeligt af tjenere (7 stk af 20 mennesker).

Hvis der er andre kirkelige foreninger, der godt kunne tænke sig at gøre brug af denne test og få noget undervisning i det, kan jeg kun anbefale at få fat i Åse Larsen.

Lejren Absolonhus, hvor vi holdt vores lejr. Et virkeligt godt sted.

Skriv et svar

