It´s only rock ‘n’ roll

Denne søndag eftermiddag og aften kommer helt sikkert blive domineret af 4 af de største navne inden for den tungere del af rocken, når Gentofte Stadion igen slår dørene op for stadiumrock med navne som Hammerfall (kl. 17), Accept (kl. 18.20), Slayer (kl. 20) og Rammtein (kl. 22). Især glæder jeg mig til at høre sidst nævnte navn live for første, mens resten er ukendte for mig.

Anyway, så er portene ind til giganterne inden for denne genre åbne fra kl. 16 og et godt stykke ud på aftenen.

Update på Giants of Rock på Gentofte Stadion 10/7-05:

Da jeg udelukkende tog til Giants of Rock denne sommeraften på Gentofte Stadion for at høre Rammstein, fik jeg slet ikke hørt det første band, da jeg først ankom omkring kl. 18.40, hvor Accept var gået på scenen, hvilket var mest tradionelt heavy med deres hovedsang “Balls to the Walls” som slutnummer. Da Slayer gik i gang, stod jeg ved det ene telt på hele pladsen, hvor det var muligt at købe drikkevarer for de omkring 20 – 30.000 publikummer. Håber det bliver forbedret til næste år, hvilket Giants of Rock skulle skulle komme igen i 06. Dér stod jeg de mest af en time, før jeg ovedet kunne komme til at afgive min ordre på noget vand, hvilket var ganske nødvendigt på en meget varm søndag aften.

Da Rammstein gik på klokken lidt over 22, var hele Gentofte Stadion mere end klar til at tage mod tyskerne, der havde medbragt noget af et sceneshow med masser lys, lyd og ild. Ud over at spille de fleste sange fra det nyeste album, Reise, Reise, oplevede publikum også, at Rammstein også kan spille på engelsk, da de spillede Depeche Mode sangen, Stripped. Hér tog gruppens bass-spiller sig en sejltur i gummibåd ud over publikumshavet og tilbage igen.

Hvis det bliver muligt, så vil jeg ligge en 14 minuters live video (kræver Real Player og fylder ca. 7,4 MB) ud på min blog med Rammstein fra i går aftes på Gentofte, hvis det bliver muligt. Ellers må man bare nøjes med at nyde de billeder, som bliver lagt ind i mit fotoalbum. Dog ikke af samme kvalitet som ellers, da de er taget med min mobiltelefon.

One response to “It´s only rock ‘n’ roll

  1. Pingback: Folkebal « ::: Maltesen :::

Skriv et svar

