Kør dog ordenligt

Nogle gange undrer jeg mig over mine såkaldte medtrafikkanter og især dem, der bare ikke kan forstå, at de ikke ligefrem er de eneste, som færdes i trafikken i København.

På vej hjem fra arbejde, lykkedes det mig nemlig at nedlægge et styk cykelist (og jeg kørte selv på cykel) lige ude foran Konservatoriet efter at vedkommende for det første havde gjort det geniale, at køre ud for rødt lys og parkere sig selv lige foran mig. På vej over grønt, hvor jeg har gjort opmærksomt på, at jeg er på vej til at overhale vedkommende, svinger personen lige ind i mig og falder dernæst på cyklen og lander på fortorvet på hjørnet af Niels Brocks Gade og H. C. Andersens Boulevard.

Straks er der stor opstandelse, og masse personer begynder at blande sig i noget, som fra begyndelsen af var ganske simpelt: At vedkommende kører ganske uforsvarligt og dermed selv er skyld i, at vedkommende styrter og kun slipper med ganske overfladiske skræmmer i småtingsafdelingen. Men, efter som jeg tillader mig at være sur over, at vedkommende kører uforsvarligt og dermed rammer min cykel, så vedkommende falder, bliver det udlagt som, at jeg var skyld i vedkommendes fald på cyklen og dermed bliver skældt ud af nogle mennesker, som kun har set vedkommende falde og ikke det, som gik forud.

Undskyld mig, men hvor er logikken i det?

Skriv et svar

