Snak om Coldplay

Jeg hører til blandt de mange, som med statsgaranti har købt det nyeste album fra Coldplay og der er ingen tvivl om, at det er et ganske fedt album, hvilket heller ikke er det, mit indlæg skal omhandle. Det, derimod undrer mig en del er, hvor de har hentet deres inspiration fra. Selv udtaler Coldplay, at de har hentet deres inspiration fra tyske Kraftwerk. Den lader vi lige stå et øjeblik! En gruppe, som laver storladet pop- og rockmusik, henter sin inspiration fra de minimalistiske computergenirer i Tyskland?

Efter at have hørt albummet “X&Y” nogle gange, vækker Coldplays udtalelser stadig undren hos undertegnede, da jeg ikke kan høre inspirationen fra Kraftwerk – nogen som helst steder. Derimod kan jeg udemærket høre, at Chris Martin og resten af gruppen har hentet lidt fra U2 og Talk Talk.

Jeg undres…

Skriv et svar

