Ubehaglige typer

At bilister kan have en ekstrem kort lunte over for andre trafikkanter, er vel ingen form for hemmelighed for nogen som helst. Som f.eks. lidt siden forlod jeg det lokale bibliotek for at cykle de få hundrede meter hjem for at spise frokost. Da jeg kom til den nedkørsel på cykelstien, hvor jeg skulle ud på kørebanen, var den – endnu engang – spærret af en personbil (ved Hombladsgade/Geislersgade). Mens jeg holdt dér, kom bilens ejer og hans kærste/kone. Jeg spørger ejeren af bilen, om han ikke har bemærket den hvide markering af nedkørslen, hvorefter han bare nøjes med at svare undvigende og lidt nedladende over for mig, mens kærste/kone begynder at skælde mig ud på en blanding af engelsk og asiatisk. Hele historien ender med at bilens med deres ejere bakker væk fra åstedet, mens jeg får “fingeren” af kærsten/konen.

Undskyld mig, men hvor er den almindelige høflighed over for andre trafikanter blæst hen denne fredag?

Skriv et svar

