Skrivebordsdigte

Mange gør det uden at ville indrømme det – de skriver digte. Dog bliver de fleste digte i skuffen og hensygner ud i glemsen uden nogen form for selvstændig tilværelse. Jeg gør det også og har valgt at publicere mine på digte.dk, hvor det desværre ikke er blevet til det helt store. Endnu. Håber jeg.

Det med at skrive digte begyndte tilbage, da jeg gik på højskole for 12 år siden og hvor føler jeg mig gammel, når jeg tænker tilbage på, hvor meget der er sket siden. På højskolen blev jeg præsenteret for nogle af de bedste digtere herhjemme og har siden været vildt opslugt af den måde, som de kan mestre det danske sprog på. Tænk bare på Onkel Danny, der aldrig gentog sig selv eller misbrugte sproget på den værst tænkelige måde.

Har du nogle digte liggende i den skrivebordsskuffe som tåler at andre læser dem, så en opfordring til at få dem publiceret på nettet.

Skriv et svar

