Cyberpunk-litteratur

Oven på at have læst en ganske udemærket bog, har jeg nu kastet mig over en ganske anden genre, som jeg altid har være vild med. Denne gang har jeg valgt at læse William Gibson, der bla. har skrevet novellen Johnny Mnemonic. Dog har jeg valgt at læse bøgerne Neuromantiker, Count Zero og Mona Lisa Overdrive, der alle har det til fælles – ud over være tre bind i samme serie – også er skrevet i genren cyberpunk, hvor William Gibson er blandt genrens grundlæggere. Cyberpunk er dog en del af Sci-Fi, som jeg dog ikke har beskæftigt mig med før, men glæder mig til at gå i gang med den her til aften.

At jeg overhovedet kom til at falde over lige netop William Gibson, må næsten betegnes som værende et tilfælde, da jeg ellers havde planer om at læse Philip Pullman, der mere er i samme stil som J. K. Rowling. Men, da bøgerne ikke var hjemme, måtte jeg jo så kaste mig over noget andet i stedet for.

Skriv et svar

