En forårsbebuder

Hvis nogen gik og forventede, at de første fuglefløjt er blandt de første forårsbebudere, så tager de helt klart fejl. For knap nok er solen begyndt at varme, sneen smeltet og dagene er blevet længere, før de første rulleskøjteløbere er kommet frem af deres hi og indtager cykelstierne til fare for dem, der egentlig hører hjemme på netop denne del af kørebanen, nemlig cykellisterne. Det gør det så hellere ikke nemmere, at de samme rulleskøjteløbere tager barnevognen eller andre former for børnetransport med ud cykelstierne. For så kan man slet ikke komme forbi dem, med mindre man ønsker at styrte på cyklen.

Jeg ved, hvad jeg snakker om, for jeg har prøvet at styrte på min cykel grundet en rulleskøjteløber, der åbenbart ikke havde fattet, at rulleskøjter er legetøj og ikke et transportmiddel.

Det lyder som et surt opstød fra min side, hvilket det måske også er. På den anden side har jeg heller ikke den store lyst til at nyde foråret med brækkede lemmer eller store sår, fordi eller anden person ikke kender forskel på cykelsti og fortorv.

Skriv et svar

